چهار راه پاسداران، خیابان دولت، پلاک ۶۹

طراحی و نصب دکل دوربین ثبت تخلف 

طراحی و نصب دکل دوربین ثبت تخلف

دکل‌های دوربین ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی معمولاً از نوع دکل‌های بازویی یا دروازه‌ای کاوشکام است. به علت اهمیت ثبات دوربین ثبت تخلف و عدم لرزش هنگام باد یا بارش، و همچنین اهمیت بالای استحکام این سازه، دکل‌های دوربین ثبت تخلف با بهترین و مقاوم‌ترین کیفیت ممکن ارائه می‌شود. کاوش کام افتخار این را دارد که در سال‌های اخیر در پروژه‌های متعددی با اداره محترم پلیس راهور و راهنمایی رانندگی در ساخت این نوع دکل‌ها همکاری داشته است. جدا از ثبات و عدم لرزش سازه ارتفاع مناسب دکل‌ها و محل نصب آن نسبت به نوع دوربین و زاویه دید دوربین اهمیت بسیاری دارد. این دوربین‌ها می‌توانند جدا از ثبت تخلف در تصادفات رانندگی نیز با شناسایی رانندگان متخلف به رشد فرهنگ رانندگی و امنیت مردم کشور کمک کنند.

یکی از مهم‌ترین خصوصیات دکل‌های بازویی دوربین ثبت تخلف نوع اتصال و مقاومت آن در برابر زنگ زدگی است. این دکل‌ها به علت اینکه اغلب در فضا‌های شهری در معرض دید هستند داشتن رنگ مناسب و طراحی ظاهری آن در زیباسازی شهر بسیار اهمیت دارد. دکل‌های بازویی کاوش کام به شکل چند پارچه به وسیله جوشکاری یا پیچ و مهره در محل‌های مختلف نصب می‌شود. پایه‌های بتنی این دکل‌ها نیز به خاطر ارتفاع و وزن وارده بیشتر شبیه دکل‌های نوری است. نوع دیگر دکل‌های دوربین ثبت تخلف دروازه‌ای است که با دو پایه و ستون به شکل یک دروازه طراحی و تولید می‌شود. این سازه بیشتر برای ثبت تخلف‌های سرعت غیر مجاز یا مناطق طرح ترافیک استفاده می‌شود. از مزیت‌های دکل‌های دروازه‌ای کاوش کام می‌توان به احاطه بیشتر و پوشش فضای بیشتر خیابان و جاده‌ها اشاره کرد. دکل عوارضی بین جاده‌ای نیز از این نوع دکل‌ها است.

مراحل تولید دکل دوربین ثبت تخلف چیست؟

مراحل تولید دکل دوربین ثبت تخلف چیست؟

دکل‌های دروازه‌ای یا بازویی معمولاً به علت پیش ساخته بودن بتنها و طراحی اتصال دقیق توسط متخصصان کاوش کام در زمان‌های کوتاهی در تعداد بالا طراحی و اجرا می‌شود. نخستین مرحله تولید دکل‌ها طراحی ابعاد و نوع دکل‌ها نسبت به محل اجرا و نصب است. در پروژه‌های ثابت با تعداد بالا اما دکل‌ها در یک طرح مشخص و ارتفاع متوسط طراحی و تولید می‌شوند. پس از مشخص شدن مقیاس‌ها متخصصان کاوش کام دکل‌ها دوربین ثبت تخلف را با نهایت دقت و با بهترین مواد اولیه ممکن تولید می‌کنند. نوع اتصالات نیز نسبت به ارتفاع و شرایط می‌تواند پیچ و مهره‌ای یا جوشی باشد. معمولاً به علت صرفه‌جویی در زمان اجرا دکل‌های پیچ و مهره‌ای انتخاب‌های مناسب‌تری هستند.

پس از تولید بدنه سازه‌ها نوبت به عایق کاری و گالوانیزه کردن دکل دوربین ثبت تخلف می‌رسد. همانطور که گفته شد به علت اینکه این دکل‌ها در برخورد مستقیم با عوامل محیطی قرار دارند مقاومت دکل برابر بارندگی، طوفان و زنگ زدگی بسیار اهمیت دارد. زنگ زدگی بزرگترین دشمن دکل‌های محیطی است مخصوصاً در دکل‌های جاده‌ای که به علت فاصله و محل نصب امکان رسیدگی و نگهداری کمتری دارند. اقلیم ایران زمین نیز در بسیاری از محل‌های خود مانند شمال کشور معمولاً بارندگی فراوانی دارد و عایق کاری این دکل‌ها در چند مرحله با دقت و استفاده از گالوانیزه و رنگ‌های ضد زنگ مناسب انجام می‌شود.

مزایای دکل دوربین ثبت تخلف کاوش کام

پس از عایق کاری نوبت به اجرا می‌رسد. متخصصان کاوش کام با استفاده از بتنهای پیش ساخته و پی‌ریزی‌های دقیق اجرای این پروژه‌ها را با نهایت دقت در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند. هرچقدر کیفیت محصول تولیدی بالا باشد، عنصر اصلی استاندارد پروژه به اجرای صحیح محاسبات و پی‌ریزی دقیق وابسته است. مجریان طرح و مهندسان ناظر تمام تلاش خود را می‌کنند که طرح اجرایی با طرح محاسبه شده کمترین میزان خطا را داشته باشد. همچنین به علت اینکه این نوع دکل‌ها در محیط‌های شهری است مخصوصاً دکل‌های دروازه‌ای دوربین ثبت تخلف، برای عدم ایجاد ترافیک و راه بندان شهری اجرای پروژه در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت اهمیت دو چندانی دارد.

مزایای دکل دوربین ثبت تخلف کاوش کام

  • مقاومت و‌ایستایی بالا برابر باد و طوفان و لرزش دوربین
  • استحکام در برابر بارندگی و زلزله
  • ارتفاع مناسب برای پوشش تخلف کل خیابان محدوده
  • پایه‌ها و بدنه بسیار مقاوم در برابر تصادف یا برخورد
  • زیبایی ظاهری و اهمیت به زیباسازی شهری
  • زمان اجرا و هزینه مناسب
  • امکان تولید در مقیاس‌ها و تعداد متنوع
  • قابلیت طراحی در انواع مختلف مانند دکل بازویی و دروازه‌ای

طول عمر دکل‌های دوربین ثبت تخلف چقدر است؟

به علت مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و بارندگی این دکل‌ها طول عمر بالایی دارند. مهم‌ترین مشکل دکل‌ها که می‌تواند طول عمر آن را کاهش دهد جدا از مواد اولیه و خط تولید در سطح استاندارد جهانی کاوش کام زنگ زدگی است که عایق کاری این دکل‌ها در چند مرحله و با نظارت و دقت بالا انجام می‌شود. عایق کاری و گالوانیزه کردن دکل‌های کاوش کام به نوعی است که نگهداری و بازرسی دکل‌ها را آسان می‌کند و می‌تواند سال‌های زیادی در برابر بارندگی، زلزله، طوفان و آسیب‌های محیطی مقاوم باشد.

سخن آخر، چرا دکل‌های دوربین ثبت تخلف کاوش کام انتخاب مناسبی است؟

به طور کلی نکته اصلی این دکل‌ها مقاومت، طراحی، زمان اجرا و هزینه مناسب اجرا است که تولیدات کاوش کام همگی از این خصوصیات بحره می‌برند. کاوش کام آسیا با انواع استاندارد‌های جهانی انواع دکل‌ها را در زمان و هزینه مناسب طراحی و اجرا می‌کند. این دوربین‌ها نبض حیاتی کنترل ترافیکی و قوانین رانندگی در کشور هستند و‌ایستایی و مقاومت پایه این دوربین‌ها در اجرای بهتر قوانین اهمیت بالایی دارد. کاوش کام آسیا با نزدیک ۲۰ سال تجربه در تولید و ساخت انواع دکل‌ها جزء اولین انتخاب‌های مراکز دولتی برای اجرای انواع پروژه‌های عمرانی و شهری بوده که این خود نشان از کیفیت و تعهد کاری کاوش کام آسیا دارد. کاوش کام آسیا همانند انواع پروژه‌های دیگر که در سطح بین‌المللی فعالیت دارد برای نصب انواع دکل‌های دوربین ثبت تخلف نیز با کشور‌های جهانی در سطح بین‌المللی می‌تواند همکاری داشته باشد.

مقالات کاوش کام

بهترین سازه های چادری چه نوع سازه‌ای است؟

بهترین سازه چادری در جهان امروزه به عوامل گسترده‌ای بستگی دارد. از مواد اولیه استفاده شده، نوع اتصالات، مقاومت و محاسبه اتصاالات، نوع پارچه و مواد پوشش دهنده، جنس عایق سازه فلزی و طراحی معماری این سازه‌ها از عوامل تعیین بهترین سازه چادری هستند.

بررسی معایب سازه چادری و مزایای آن

معایب سازه چادری با وجود استفاده گسترده آن در ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، گذرگاه‌ها، آمفی تئاتر‌ها و نمایشگاه‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب و مشکلات جدی شود.

با ما در ارتباط باشید